Kullanıma hazır bir ürünün müşteriye ulaşması için bir organizasyon gereklidir. Bu organizasyon için kurulan taşıma, iletişim ve depolama ağına tedarik zinciri denir. Başka bir deyişle lojistik süreçler için kullanılan araçlar ve yapılan anlaşmalar tedarik zinciri olarak tanımlanır.
Taşımacılık, depo yönetimi ve envanter planlama gibi süreçleri içeren tedarik zinciri ağının temel amacı ürünü nihai alıcıya ulaştırmaktır. Bu ağ firma ile tedarikçiler arasında kurulur. Bu operasyon süreci insanların, varlıkların, bilginin ve kaynakların organizasyonunu içerir. Tedarik zinciri bir markanın rekabetçi kalabilmesi için de çok önemlidir. Ürünün teslim koşulları hizmet kalitesi üzerinde belirleyicidir. Bu nedenle, müşteri memnuniyetini sağlamak için tedarik sürecinin iyi planlanması gerekir.